Archive Pages Design$type=blogging

Cinta Bertepuk Sebelah Tangan? Lupakan Atau Teruskan Menagih Kasih

Jatuh cinta memang indah. Apatah lagi, jika saling mencintai. Bahagianya… Tetapi jatuh cinta juga boleh mendatangkan kekecewaan di saat cint...

Jatuh cinta memang indah. Apatah lagi, jika saling mencintai. Bahagianya…
Tetapi jatuh cinta juga boleh mendatangkan kekecewaan di saat cinta anda tidak mendapat balasan daripada seseorang yang anda cintai itu. Anda mungkin merasakan sudah bertemu kekasih yang tepat untuk dijadikan teman hidup, namun persoalannya, kenapa si dia bersikap acuh tak acuh padamu?
Cinta bertepuk sebelah tangan sememangnya sangat menyakitkan. Inilah yang dikatakan realiti dan kebenarannya. Tidak semestinya semua lelaki akan tertarik pada seseorang wanita itu. Daripada anda terus meneka dalam kesamaran dan berharap sambil berangan-angan kosong, ada baiknya anda mengenali  signal seseorang lelaki yang berminat atau sebaliknya terhadap anda.
Berikut Adalah Signal-Signal Cinta Anda Bertepuk Sebelah Tangan: 
#1. Si Dia Sering Terlambat atau Membatalkan Janji
Kebiasaannya samada lelaki atau perempuan,jika ada temu janji atau “date” dengan si dia yang disukai, pastinya akan berusaha untuk tepati waktu dan tidak sewenang-wenangnya membatalkan temu janji. Namun, jika si dia kerap kali datang terlambat atau mendadak batalkan janji, ini mungkin bererti si dia sebenarnya malas atau tiada keinginan untuk  bertemu dengan anda.
#2. Si Dia Selalu Sibuk
Jika si dia menggunakan alasan sibuk agar tidak bertemu dengan anda, mungkin dia sedang mencuba menjauhkan anda daripada kehidupannya. Malahan jika si dia sering memberi alasan sibuk jika ingin bertemu, mungkin ini adalah isyarat bahawa si dia sememangnya tidak tertarik pada anda. Ada baiknya anda mula menjauhinya dan berputus asa saja padanya.
#3. Selalu Anda Yang Terlebih Dulu Menelefonnya
Jika anda yang sering menelefon atau mengirimnya pesan ringkas (SMS), sedangkan dia tidak pernah, ada kemungkinan si dia tidak terlalu menyukai berhubungan dengan anda. Berhenti daripada selalu menghubunginya atau padamkan nombornya daripada telefon anda. Masih ramai lagi orang lain yang memang menyukai anda dengan tulus dan tidak terpaksa.
#4. Tidak Punya Panggilan “Sayang”
Kebiasaannya jika seseorang lelaki tersebut mempunyai perasaan pada seorang wanita, dia akan memanggil anda dengan panggilan khusus seperti panggilan “sayang”. Namun, sekiranya sepanjang perkenalan anda ,si dia tiada langsung memanggil anda dengan panggilan kasih sayang,maka ketahuilah anda bahawa si dia hanya menganggap anda sebagai teman biasa sahaja.
#5. Tidak Ada Sapaan Pada Pagi Dan Malam Hari
Apabila kita mahu tidur ataupun bangun tidur,orang yang pertama kita akan ingat adalah orang yang kita sayang. Oleh itu, ucapan “Selamat Pagi” dan “Selamat Malam” daripada si dia biasanya akan menjadi petanda samada si dia mempunyai perasaan pada anda ataupun tidak.
Jika si dia  langsung tidak mengirimkan mesej beserta ucapan “Selamat Pagi” atau “Selamat Malam”,maka pasrahlah bahwa anda sememangnya tiada tempat di dalam hatinya.
#6. Tidak Memberikan Perhatian
Jika si dia memang membalas cinta anda, dia akan selalu memberi perhatian dan mengambil berat tentang diri anda. Anda sakit,anda sedih pastinya si dia akan berada di sisi anda. Sebaliknya, bila si dia tidak mencintai anda, dia akan bersikap tidak acuh tentang diri anda.
Jom kita ketahui juga 3 sebab kenapa lelaki tidak tertarik pada diri anda:
#1. Kurang Keyakinan Diri
Lelaki adalah kaum yang lebih pemalu daripada perempuan. Mereka mungkin hebat dalam beberapa perkara, namun sifat pemalu adalah tinggi dalam beberapa perkara. Jika anda kurang keyakinan diri dan kurang bergaul dengan dia, dia tidak tahu bahawa anda berminat pada dia. Disebabkan malu juga, dia tidak akan menegur anda jika anda bersikap tidak mesra kerana dia takut anda tidak akan layan dia semasa dia menegur anda.
#2. Anda Tidak Cool
Cepat marah, melenting dan selalu merungut akan menyebabkan lelaki takut untuk menghampiri anda. Lelaki paling takut jika berhadapan dengan wanita yang penuh sikap pemarah. Anda perlu tenangkan diri dan sentiasa bersikap matang apabila berhadapan dengan sesuatu masalah. Melalui kematangan yang anda tunjuk, lelaki akan lebih mudah untuk jatuh cinta pada anda
#3. Penampilan Diri Yang Tidak Menarik
Lelaki selalunya akan jatuh cinta pada wanita yang menjaga penampilan dirinya.Menjadi satu kebanggaan bagi lelaki apabila dia berjaya berdamping dengan seorang wanita yang tampil dengan penampilan menarik. Anda juga perlu menjadi seorang wanita yang ceria dan sentiasa jaga pemakaian anda supaya sentiasa menarik.
Kesimpulan 
Setiap orang pasti akan kecewa jika cintanya bertepuk sebelah tangan, tapi bukanlah itu bererti pengakhiran dalam hidup anda. Jangan biarkan kesedihan dan perasaan kecewa menyelubungi diri. Anda haruslah bangkit daripada kesedihan yang dialami dan fokus untuk berjaya dalam kehidupan anda.  Percayalah, akan tiba saatnya anda akan menemukan cinta sejati anda.

COMMENTS

INFORMASI$type=three$height=auto$meta=no$snippet=no$readmore=no$count=12

Name

cinta Dunia Informasi Inspirasi keluarga kerjaya kesihatan National Niaga Petua Resepi suami isteri tips
false
ltr
item
Votalist Blog: Cinta Bertepuk Sebelah Tangan? Lupakan Atau Teruskan Menagih Kasih
Cinta Bertepuk Sebelah Tangan? Lupakan Atau Teruskan Menagih Kasih
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjunj8XZjt1cxsEvmY5CpdUjJ6lGiSJY0qD5tHqkMWm1EZ_WOYafsg0GYBZqV3LvF0yIdX0wqh9s3XCdzaW9TB8t5GaKaaFQiOJnJfbRpbZ9KealoL4bliN9TMs_qM8f0L_ZuSceVhjJAJV/s640/2013-05-15-11-19-17-broken-heart_thumb3.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjunj8XZjt1cxsEvmY5CpdUjJ6lGiSJY0qD5tHqkMWm1EZ_WOYafsg0GYBZqV3LvF0yIdX0wqh9s3XCdzaW9TB8t5GaKaaFQiOJnJfbRpbZ9KealoL4bliN9TMs_qM8f0L_ZuSceVhjJAJV/s72-c/2013-05-15-11-19-17-broken-heart_thumb3.jpg
Votalist Blog
http://votalist.blogspot.com/2015/08/cinta-bertepuk-sebelah-tangan-lupakan.html
http://votalist.blogspot.com/
http://votalist.blogspot.com/
http://votalist.blogspot.com/2015/08/cinta-bertepuk-sebelah-tangan-lupakan.html
true
4199623161816338455
UTF-8
Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago